grup artístic

El setembre de 2006, Ona va endegar el projecte "Fem teràpia, fem teatre", un curset amb una funció terapèutica per a vuit persones amb discapacitat, a càrrec de quatre voluntaris.

​

A partir de la satisfacció i beneficis que va aportar el curset a tots els membres implicats, es va pensar en utilitzar el teatre com a eina integradora.

El teatre ha permès desenvolupar les seves capacitats i que alhora s'integrin en el teixit social d'una manera molt positiva.

​

Actualment, el grup s'anomena "Grup Artístic ONA", on amb l'ajuda de voluntaris hem consolidat un grup d'unes 25 persones aproximadament amb diferents capacitats. En aquests moments, s'hi realitza principalment dansa i play-back. El grup artístic, funciona gràcies a la gestió de professionals i persones involucrades de forma totalment voluntària.

​

Al llarg de l’any, es realitzen diferents actuacions per la comarca i/o província.

De setembre a juny, cada dissabte a la tarda de 16h a 18h al Centre Cívic de la Gent Gran de Figueres es realitzen els assajos. Cada temportada renovem el repertori i realitzem un espectacle diferent, apte per a tots els públics.

LA MÚSICA ÉS UN LLENGUATGE UNIVERSAL, NO ENTÉN D'IDIOMES NI BARRERES

objectius

• Potenciar i fomentar les habilitats artístiques de les persones amb discapacitat intel·lectual.

• Treballar i exterioritzar les emocions i sentiments de les persones amb discapacitat intel·lectual a partir de l’art.

• Treballar la psicomotricitat (coordinació, lateralitat,...) l’atenció i la concentració

• Desenvolupar les habilitats socials i personals a partir de la posa en escena davant d’un públic.

• Promoure la coneixença i la forma de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual.

• Impulsar els drets, les oportunitats i la igualtat de les persones amb discapacitat intel·lectual dins la societat i l’entorn.

El grup artístic, tant des de l'àmbit teatral com musical, han aportat grans beneficis als nostres usuaris. Tal com s'exposa als nostres objectius, la música té un gran caire emocional i personal, que permet gaudir i millorar l'autoestima a partir d'aquest llenguatge tan universal. A més,  ajuda a millorar la capacitat de comunicació i parla, així com un desenvolupament social. També, durant els assajos, es proposen reptes d'escalfament, organització i concentració, així com treball en equip.