Història

ONA neix l'estiu del 2004, quan un grup de familiars es reuneix amb la voluntat de fer caliu i donar-se suport entre les famílies de discapacitats intel·lectuals de l'Alt Empordà.

Es va considerar molt positiu que famílies socialment actives es donéssin suport unes a altres, i així constituir un moviment d'ajuda mútua.

Així, el dia 22 de gener del 2005, en una reunió convocada a la sala d'actes de l'Institut Narcís Monturiol, davant d'una nombrosa assistència es va endegar la futura associació, tot oferint un grup que es fes càrrec dels tràmits per fer realitat l'associació

Primera junta

Membres de la primera junta de l'Associació ONA

Primeres activitats de l'entitat

La primera activitat de l'associació es va realitzar el dia 21 de maig en el Centre Cívic de la Creu de la Mà. Es va realitzar un acte de presentació de l'associació per part de Marisol Bosch i Pilar Brugués, en aquell moment presidenta d'ONA, i seguidament va haver-hi una xerrada-col·loqui sobre el fenòmen associatiu i les famílies de persones amb discapacitat intel·lectual, a càrrec del Sr. Salvador Bernet, ex president de APPS.

El diumenge 25 de setembre, ONA realitza el 1r dinar de germanor, al restaurant Can Fèlix d'Empuriabrava.

1r dinar germanor

1r dinar de Germanor

Posteriorment, el dijous 10 de novembre, en una Sala del Consell Comarcal, es va organitzar una xerrada sobre Incapacitació, a càrrec del Sr. Pere Cabrafiga, president de la Fundació Tutelar Empordà i el Sr. Albert Ollé, gerent de la mateixa entitat.

Fundació entitat
1a xerrada